onsdag, oktober 29, 2008

Bortekamp mot Nor92 nå til Fredag.

Nå til Fredag er det bortekamp mot Nor92 for Herrer 1.

Nor92 har begynt sesongen med 5 seirer på like mange kamper og de virker veldig sterke. De har et bra grunnspill og slipper inn svært lite mål. Som lag jobber de hardt for hverandre og deres overtall- og undertall spill fungerer veldig bra.

Vi i Drammen har så langt 3 seirer på 6 kamper og kommer fra tap mot Målløs borte og nå sist Fredrikstad hjemme. Jeg mener at vi gjort bra treninger i det siste og at vi til tider spilt brukbar innebandy på våre siste kamper. Vi sliter litt med sykdom og skader på noen gode spillere for tiden og det kommer vi at gjøre fremover en tid også. Vi har en relativt stor tropp i år å klarer fint å stille lag uansett disse frafall. Det er også veldig bra at samtlige får være med å bidra for fellesskapet i laget.

Jeg håper at vi til kampen mot Nor92 å videre utover sesongen kan komme litt mer fokusert å ikke minst uthvilt til kamper. Vi tapte de 2 siste kampene mye på grunn av altfor dårlig konsentrasjon og det synes jeg er leit. Vi trener bare 2 ganger i uken (mange bare 1 gang) og det er minst 1 gang for lite synes jeg for å være i 1:a divisjon.

For å kompensere for denne treningsmangel trenger en innebandyspiller fullt fokus å mye hvile minst dagen før kamp. Siden må man spise bra både dagen før å innen kamp. Det trengs litt ekstra planering men det kan gjøre at man som lag til slutt står som det vinnende laget etter en tuff å jevn kamp.

Jeg håper med andre ord på en holdningsendring på noen av dere på laget som føler at det er greit med næringsfattig mat, lite søvn å muligens også litt alkohol dagen før kamp.

Jeg avslutter som sist da jeg skrev innlegg. Om vi spillere kommer forberedt til kampen så skal det forhåpentligvis bli en jevn å spennende kamp.

Hilsen Hasse